Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 9 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Prezentace vybraných kolekcí renesančního a barokního malířství stálých sbírek v Čechách a na Moravě
Frdlíková, Markéta ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prezentací děl renesančního a barokního malířství v nejvýznamnějších českých a moravských galeriích. Konkrétně je zaměřená na trvalé expozice Národní galerie v Praze, Moravské galerie v Brně, Arcidiecézního muzea v Olomouci a Kroměříži a obrazárnu Strahovského kláštera v Praze a jejich popis, hodnocení a vzájemné srovnání. Dále je tématem práce tvorba stálých expozic a funkce muzea umění od poloviny 20. století. Na závěr jsou provedení českých sbírek představena ve srovnání se zahraničními prezentacemi renesančního a barokního umění v The National Gallery v Londýně a Galleria Degli Uffizi ve Florencii.
Specifika výkaznictví příspěvkových organizací v oblasti kultury
Staňková, Veronika ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Vávrová, Hana (oponent)
Výkaznictví příspěvkových organizací prošlo výraznou změnou navázanou na tzv. reformu účetnictví státu. Diplomová práce se zaměřuje na přiblížení specifik vyplývajících z nové účetní legislativy, na její srovnání s mezinárodní úpravou a ukazuje principy hospodaření a účetního výkaznictví příspěvkových organizací na příkladu jedné z největších českých kulturních institucí - Národní galerie v Praze.
Knihovna cestovatele Joe Hlouchy
Lísková, Marie ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Večeřová, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobní knihovnou cestovatele, sběratele a spisovatele Joe Hlouchy. Cílem práce je zjistit informace o této knihovně a popsat lokalizovaný fragment Hlouchovy knihovny. Po úvodu představujícím klíčové pojmy této práce následuje druhá kapitola, která přibližuje Hlouchův život včetně jeho sběratelských aktivit. Třetí část se zaobírá spisovatelskou činností Joe Hlouchy. Čtvrtá kapitola popisuje samotný proces pátrání po knihách z jeho osobní knihovny. Pátá část je věnována nalezeným exemplářům knih z Hlouchovy osobní knihovny. Poslední kapitola shrnuje získané poznatky a souhrnně pojednává o současném stavu knih z Hlouchova majetku.
Prezentace vybraných kolekcí renesančního a barokního malířství stálých sbírek v Čechách a na Moravě
Frdlíková, Markéta ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Jarošová, Markéta (oponent)
Bakalářská práce se zabývá prezentací děl renesančního a barokního malířství v nejvýznamnějších českých a moravských galeriích. Konkrétně je zaměřená na trvalé expozice Národní galerie v Praze, Moravské galerie v Brně, Arcidiecézního muzea v Olomouci a Kroměříži a obrazárnu Strahovského kláštera v Praze a jejich popis, hodnocení a vzájemné srovnání. Dále je tématem práce tvorba stálých expozic a funkce muzea umění od poloviny 20. století. Na závěr jsou provedení českých sbírek představena ve srovnání se zahraničními prezentacemi renesančního a barokního umění v The National Gallery v Londýně a Galleria Degli Uffizi ve Florencii.
Vincenc Kramář a studium středověkého umění
Břízová, Daniela ; Kubík, Viktor (vedoucí práce) ; Ottová, Michaela (oponent)
Základem práce je shrnutí a kritické zhodnocení metodologického přínosu Vincence Kramáře pro studium středověkému umění, včetně kritického zhodnocení literatury k tématu. Hlavním cílem práce je pokus o definici Kramářovy metody jím aplikované při studiu středověkých uměleckých děl. Dále je kladen důraz na provázanost Kramářovy metody s postupy Vídeňské školy dějin umění ve srovnání s dobovými znaleckými přístupy hlavních osobností oboru (B. Berenson, G. Morelli). Práce podrobně analyzuje jednotlivé Kramářovy stati o českých středověkých uměleckých dílech. Je v ní zastoupen rovněž vliv Kramářovy profesionální dráhy na rozvoj jeho metody. Výsledkem práce by mělo být přesnější ukotvení Kramářovy osobnosti a jeho vědecké práce v rámci dějin umění v našich zemích a v orientačním kontextu i dobových znaleckých metod zahraničních.
Muzeum a branding
Siegelová, Inka ; Tyslová, Irena (vedoucí práce) ; Novák, Zdeněk (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje problematice brandingu kulturních institucí. Nejprve definuje základní prvky brandingu a jejich specifika v oblasti muzeí. V praktické části tato práce popisuje dvě významné kulturní instituce, Tate a Národní galerii, od jejich založení po současnou situaci. Další část je založena na dotazníkovém šetření, které by mělo potvrdit či vyvrátit hypotézy stanovené v úvodu práce. Výzkum se zabývá vnímáním značky Národní galerie ze strany veřejnosti. V závěru práce jsou na základě získaných informací navrhnuta doporučení na vylepšení brandingu instituce.
Smíšený výzkum IV. – 12/1946 listopad ÚVVM/CVVM: kultura, práce, pracovní brigády, dvouletý plán. B 32, B 32
Ústav pro výzkum veřejného mínění
Otázky na podnět Národní galerie, Plánovacího úřadu a ministerstva průmyslu zkoumají, zda občané chodí do galerií, divadel, zda poslouchají pořady Z. Nejedlého. Dále výzkum obsahoval otázky, které se týkaly pojmenování postu ministra v ženské formě, zda lidé změnili po mírové konferenci svůj názor na západní velmoci. Další otázky se věnovaly trestům za pozdní příchod do práce, pracovním brigádám a úspěšnosti dvouletého plánu.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.